top of page

נחל פרצים והר סדום

מפת שביל

ק״מ

trail map icon minimalist.png

מטר עליות

מטר ירידות

24.7

314

314

רכיבה יוצאת דופן בנחל צר ושביר, ועליה להר סדום המיוחד עם נופים שמרגישים בכוכב אחר



אורך המסלול

המסלול אורך כ-25 ק''מ, עם עליה מצטברת של 300 מטר, הוא לא קשה ולא לוקח המון זמן, חצי יום מספיק ולא חייבים להתחיל מוקדם בבוקר.

אפשר לעשות את המסלול גם ברגל, הוא פשוט ארוך ולוקח יום שלם. באופניים הוא משמעותית יותר מהנה.

מחנים בתחנת הדלק בצומת זהר ומשם רוכבים דרומה לתוך הנחל, לכיוון נחל פרצים. אחרי כמה קילומטרים יש פניה שמאלה לכיוון נחל סדום, משם יורדים, כרגע ממשיכים ישר לפרצים. נחל פרצים מרשים מאוד והרכיבה בתוכו מגניבה וכיפית, בעליה מתונה ולא מורגשת, לאחר היציאה מנחל פרצים עולים למישור עמיאז לכיוון הר סדום, שהעליה אליו לא קשה במיוחד. על ההר עצמו הרכיבה יוצאת דופן וכיפית במיוחד, מתחילים במסלול אדום ועוברים לכחול, עד הירידה ממהר, שם מתחברים לנחל סדום חזרה לכיוון הרכב.



נקודות ענין

נחל פרצים- כמו שכבר רשמתי, הרכיבה בתוך הנחל מיוחדת מאוד ומתאימה גם לרכיבת לילה בירח מלא

פסגת הר סדום- בסוף העליה מגיעים להרבה נקודות תצפית מיוחדות

הרכיבה על הר סדום- אני לא הצלחתי להחליט מה החלק האהוב עלי במסלול, ההתלבטות היא בין הריכבה על ההר לבין נחל סדום. הרכיבה על ההר זורמת, ומתחילה בלי סינגל מוגדר אלא פשוט על גבעות קטנות על ההר, הרכיבה מיוחדת מאוד ומסתיימת בנקיק צר.

נחל סדום- לפני שמתחברים חזרה למסלול ממנו התחלנו עוברים במסלול המתפתל של נחל סדום, הירידה לא תלולה וזורמת, עם קירות כיפים לרכיבה, הנוף מיוחד ופשוט מאוד מאוד כיף.



עונות מומלצות

רק לא בקיץ, ביום נעים או קריר

חשוב לשים לב לתחזית שטפונות



תחבורה ציבורית

קו 384 מערד

קו 486 מירושלים לנווה זהר, משם יש הליכה לצומת (מומלץ לבדוק לגבי רכישת כרטיסים מראש)



לינה מומלצת באיזור

ערד מציעה הרבה מקומות לינה טובים עם אירוח נפלא שמתחשבים באופניים. מערד יש גם הרבה מסלולי אופניים מאוד טובים, חלקם אפילו מתחברים לטיול של הר סדום.

bottom of page